reklama

Prečo nevieme byť šťastní?

Vymýšľať vtipy podľa môjho názoru nemôže byť vôbec jednoduché. Ja ich dokonca neviem ani poriadne vyrozprávať. Ak je vtip naozaj dobrý, rozosmejem sa už v jeho polovici, prípadne zabudnem povedať nejakú dôležitú časť a potom sa k nej musím vracať, čím vtip stráca svoju najdôležitejšiu časť – humor. Woody Allen nielenže vie vymýšľať vtipy a potom ich aj predniesť, ale veľakrát sa mu podarí ich zmeniť na životnú múdrosť. A to predviedol aj vo svojom prelomovom filme Annie Hallová.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

„Nikdy by som nechcel patriť do spolku, ktorý by mal za člena niekoho ako ja.“

 Zakaždým, keď počujem tento vtip, spomeniem si na zbor, ktorého členkou som bola počas základnej školy. Bolo to síce ešte dávno pred seriálom Glee, ale aj tak sa väčšina z mojich spolužiakov prihlásila do zboru. Nepamätám si presne, aké presvedčovacie techniky použil vedúci zboru, ale viacerí z nás zabudli, že vlastne ani nevieme spievať. A v mojom prípade to platí doslova. Vždy, keď sa pokúšam hmkať si melódiu obľúbenej pesničky, z úst mi začnú vychádzať zvuky, ktoré sa na ňu ale vôbec nepodobajú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Vedúci zboru bol nadšený, koľkých dobrovoľníkov mal, zoradil nás podľa výšky a začali sme spievať. Postupne si uvedomoval, že z viacerých strán sa ozývajú prapodivné zvuky. Rozhodol sa preskúšať každého jedného z nás. Napokon som skončila s viacerými spolužiakmi v zadnom rade a s pokynom, že máme len otvárať ústa a nespievať. Moje prvé skúsenosti s komparzom. Škola mala veľký zbor a nikoho netrápilo, že polovica jeho členov sa hrá na nemé ryby.

 Woody Allen asocioval tento vtip so svojimi vzťahmi so ženami. A to platí aj o nasledovnom:

„Muž príde k psychiatrovi a vraví: ´Pán doktor, môj brat je blázon. Myslí si, že je sliepka.´ Doktor odvetí: ´Tak čo keby ste ho dali sem k nám?´ A chlapík na to: ´Rád, ale ja tie vajcia potrebujem.´“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Podľa Allena každý z nás napriek tomu, že si uvedomujeme, aké iracionálne a bláznivé vzťahy môžu byť, naďalej v nich pokračujeme, pretože „väčšina z nás tie vajcia potrebuje.“

 Vtip, ktorý však ukrýva oveľa dôležitejšiu pravdu, Allen umiestil na úplný začiatok filmu:

„Dve staršie ženy sú v horskom letovisku a jedna vraví: ´Jedlo je tu naozaj hrozné.´ A druhá na to: ´Áno, viem. A také malé porcie.´“

 Takto vidí život. Plný trápenia a príliš krátky. Podľa mňa však vtip najmä hovorí o tom, že ľudia nie sú nikdy s ničím spokojní. Woody Allen si to sám uvedomoval, pretože je to jedna z tém, ktoré sa objavujú v jeho viacerých filmoch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Annie Hallová v jednoduchosti a v skratke je film, v ktorom hlavný protagonista hľadá dôvod a vysvetlenie, prečo jeho vzťah s Annie nevyšiel napriek tomu, že sa tak úžasne k sebe hodili. Odpoveď snáď bude znieť príliš jednoducho a banálne, ale opak je pravdou. Večná nespokojnosť.

 Nájdeme šťastie a potom pokračujeme v hľadaní, pretože to určite nebude ono. Šťastie nepochybne vyzerá inak. Nájdeme niekoho, kto nás berie takého, aký sme. Ale to nebude tá pravá osoba. Ja sa neuspokojím s niekým, kto sa uspokojil so mnou. Nezmysel? Tak určite. Ale napokon nie je práve iracionalita to, čo nás robí ľuďmi? 

Monika Belovičová

Monika Belovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študent…mama tvrdí, že večný…ja teda dúfam, že nie…že jedného dňa to skončí a ja sa zaradím medzi pracujúcich…hm, keď nad tým tak rozmýšľam, čo je zlé na celoživotnom vzdelávaní? Zoznam autorových rubrík:  TuniskoZamyslenieKnihyZo životaNezaradenéWoody Allen

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu