reklama

Daphne du Maurier- Rebeka

Milujem knihy. Slová a vety, ktoré sa pod rukou spisovateľa spájajú a pretvárajú do podoby príbehu či zamyslenia, a potom prostredníctvom knihy vstupujú do našich myslí a vedomia. Milujem vôňu nových ale aj starých kníh. Milujem otvárať knihu, ktorú ešte nepoznám, ktorá mi má svoje tajomstvá ešte len odhaliť. Milujem knihy nakupovať a hľadieť na ne, ako sú presne v určitom poradí usporiadané v mojej knižnici. Žiadne knihy nevyhadzujem a ani sa ich nevzdávam. Ale stalo sa, že sa u nás doma nazbieralo zopár titulov, ktoré by som zaradila do kategórie: „ vždyť ty knihy nikdo nikdy nečetl" a v našej domácnosti ani nebude. Tak som sa ich rozhodla posunúť ďalej a za zopár drobných ich predávam na internete. Keďže viem, aký je dôležitý marketing, ku každému názvu knihy som pridala aj krátku anotáciu. A čo sa nestalo? Jedna z týchto nechcených kníh si našla cestu do mojej knižnice.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)
Obrázok blogu

Knihu britskej autorky Daphne du Maurier Rebeka som „odsúdila" na predaj na základe vlastného pravidla, že ja predsa „lacné" romantické príbehy nečítam. Knihu som odfotila a pridala do inzerátu k ostatným. Na stránke jedného internetového kníhkupectva som si našla jej obsah. „ Ľúbostný vzťah (pche).... tajomný prízrak (hm)..... priam mátožnú atmosféru stupňujúcich sa udalostí podfarbuje hučanie mora, v ktorom sa tají tragédia (hmm).... podľa ktorého v roku 1941 svetoznámy majster hororovej atmosféry Alfred Hitchcock nakrútil dvomi Oscarmi ocenený film, neprestajne vychádza v nových vydaniach po celom svete (hmmm)." Prečítala som si ešte čo to o autorke a bolo rozhodnuté.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Áno, je to romantický príbeh, ale proti nim ja vlastne nič nemám. Len vyžadujem od knihy viac než bezobsažnú romantiku, jednoduchý dej točiaci sa okolo vzťahu/nevzťahu a prvoplánový, od začiatku ľahko predvídateľný happy end.

Nič z toho sa nedá povedať o Rebeke. Autorka ma úžasnú schopnosť vykresliť pocity, myšlienky, ale aj atmosféru. Dokáže vám priblížiť myslenie hrdinu, s ktorým sa za iných okolností nedokážete stotožniť. V tomto prípade to bola mladá a naivná dievčina. Láska k mužovi ju prinútila znášať pohŕdanie nového prostredia, ktoré ju odmietalo a neustále porovnávalo s predchádzajúcou mŕtvou manželkou, Rebekou. Pri čítaní tejto knihy som dokonca našla viacero podobností s Janou Eyrovou, ktorá patrí medzi moje najobľúbenejšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nebudem prezrádzať rozuzlenie, iba poznamenám, že koniec, hoci je predznačený na prvých stranách, čitateľa vyvedie z rovnováhy a ponechá s otázkou, či smerovanie k šťastnému koncu má vôbec zmysel.

 Rebeku som dočítala na tretí deň po tom, ako som sa rozhodla jej dať šancu. Po dočítaní som ešte chvíľu sedela v nemom úžase a napokon som jej určila miesto na poličke. A tak ju teda odporúčam, ale odo mňa ju nechcite. Už ju nepredávam. Taktiež filmové spracovanie s úžasným Laurencom Olivierom stojí za pozretie. A na záver malá úloha. Keď budete čítať knihu, skúste v texte nájsť meno hlavnej hrdinky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prajem príjemný literárny zážitok.

Monika Belovičová

Monika Belovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študent…mama tvrdí, že večný…ja teda dúfam, že nie…že jedného dňa to skončí a ja sa zaradím medzi pracujúcich…hm, keď nad tým tak rozmýšľam, čo je zlé na celoživotnom vzdelávaní? Zoznam autorových rubrík:  TuniskoZamyslenieKnihyZo životaNezaradenéWoody Allen

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu